O viata sanatoasa

Cum sa traiesc mai mult facand miscare

Cum sa traiesc mai mult facand miscare

Exercitiul fisic perfect care te ajuta sa ai o viata mai lunga exista, iar, in acest articol, echipa eCumSa iti dezvaluie cum sa ai o viata mai lunga facand miscare. 

Un grup de cercetatori de la Master University din Hamilton, Ontario, a descoperit ca exista intr-adevar o activitate fisica ce creste rezistenta musculara, sporeste pierderea in greutate, previne bolile si lungeste viata, fara a necesita prea mult timp pentru a o practica.

Numele ei? High intensity interval training, prescurtata Hit, adica antrenament practicat in intervale scurte de timp la mare viteza.

Si pentru a demonstra acest lucru, oamenii de stiinta au facut o serie de teste din care unul, in special, a dat cele mai bune rezultate: unii voluntari au fost pusi sa pedaleze pe un cicloergometru la intensitate maxima pentru 30 de secunde, 4 minute de pauza dupa care alte 30 de secunde de pedalat pana la acumularea unui total de 3 minute de efort. Dupa doua saptamani de astfel de miscare, capacitatea aerobica a voluntarilor a crescut ca cea a unui biciclist amator dupa 10 ore de antrenament. 

Daca Hit-ul ti se pare ca necesita prea mult timp si inotul in stil fluture prea greu ( acesta fiind sportul care arde cele mai multe calorii), echipa eCumSa iti vine in ajutor cu alte 4 tipuri de exercitii fizice care te pot ajuta:

  • mersul pe jos, rapid: a fost demonstrat de un studiu al "Pennington Research Center" din Baton Rouge ca 30 de minute de mers in pas vioi de 5 ori pe saptamana reduce riscul de deces prematur cu 20%;
  • indoirea pe coapse sau squat: 25 de squat efectuate implica grupe mari de muschi si sunt ideale pentru a contrasta pierderea masei musculare, pentru prevenirea osteoporozei si pentru a reduce durerea la nivelul coloanei vertebrale;
  • weight training-ul: o serie de exercitii practicate cu greutati, gantere ori aparate care sporesc pierderea in greutate si arderea caloriilor, reduc riscurile diabetului si ale maladiilor cardiovasculare;
  • burpee-ul: in voga printre U.S. Marines, consta in indoirea pe picioare, sprijinirea mainilor pe podea , ridicarea si intinderea rapida a picioarelor inspre inapoi si renenirea la pozitia initiala.

Like