O viata sanatoasa

Cum tratam astenia de primavara

Cum_tratam_astenia_de_primavara

Odata cu schimbarea de sezon, este normal sa simtim o oarecare stare de somnolenta si oboseala. Din punct de vedere clinic, aceasta stare se numeste astenie ( de la termenul grecesc "stenos" care inseamna "lipsa de putere") si se manifesta, in medie, la doua persoane din zece. Perioada in care aceasta oboseala se resimte mai mult este inceputul primaverii, perioada in care are loc o schimbare majora a sezonului data de prelungirea semnificativa a zilei ( cresterea orelor de lumina).

Pentru multe persoane aceasta stare de oboseala poate dura cateva zile sau saptamani, in timp ce pentru altele poate dura o perioada mai lunga de timp si nu da semne sa scada nici dupa o odihnire indelungata; in mod paradoxal, cu cat dormi mai mult cu atat te simti mai obosita, mai lenesa si mai lipsita de energie.

   In continuare echipa eCumSa iti spune care sunt simptomele asteniei de primavara si te sfatuieste cum s-o tratezi.

Simptomele asteniei de primavara se cunosc bine: oboseala, dificultate de concentrare, somnolenta, apatie, pierderea poftei de mancare, pierderea de interes general; astenia nu depinde numai de activitatea noastra din timpul zilei: odata cu sosirea primaverii se resimte o crestere a activitatii functionale in tot organismul ceea ce implica o mai mare ardere de energie si lipsa de putere, iar pentru cine sufera de tensiune arteriala scazuta, chiar si lesin. 

   In plus, metabolismul nostru isi incetineste functiile pentru a compensa aceste ritmuri si pentru a se adapta la noul sezon, stresand astfel intregul nostru corp care, prim urmare, ne incetineste cerand mai multa odihna. 

   Schimbarile climatice influenteaza foarte mult nu numai  ritmurile noastre vitale ci si pe cele hormonale, de exemplu lumina naturala a soarelui si cea artificiala produc efecte total diferite: s-a demonstrat ca persoanele expuse la lumina atificiala pentru mai multe ore sunt mai predispuse sa acuze astenia de primavara, chiar daca fizic, cei mai afectati de acest sindrom sunt persoanele in varsta, copii si fumatorii. 

   Faptul ca acest sindrom provine din cauze interne organismului nostru face ca astenia sa poate fi tratata incepand prin a ne ingriji organismul mai mult. In primul rand alimentatia trebuie sa fie adecvata noilor exigente, adica trebuie sa urmam o dieta echilibrata cu o cantitate mai ridicata de proteine, trebuie sa ne hidratam bine organismul cu apa minerala datorita cantitatii mari de calciu, iar micul nostru dejun trebuie sa fie bogat si satios pentru a ne oferi energie, vitamine si saruri minerale. De evitat sunt cafeaua, ciocolata, tigarile si mancarurile grase ori prajite. 

   In mod similar, activitatea fizica, efectuata de preferinta in fiecare zi, nu prea mult, chiar si o plimbare in aer liber de 20 de minute poate fi foarte utila. Evident, somnul si odihna sunt esentiale insa nu trebuie sa afectam ritmurile naturale caci prea mult somn ne va face sa ne simtim mai obositi, mai somnorosi si mai lipsiti de energie. 

   Echilibru si regularitatea sunt cheia acestei probleme, iar urmarea unei vieti sanatoase nu imbunatateste numai aspectul exterior ci ajuta la bunastarea intregului organism.

Like