O viata sanatoasa

Cum sa te lasi de fumat

Sa te lasi de fumat nu este niciodata usor, indiferent de tipul de tigari pe care il fumezi. Nici un fel de dependeta nu este in totalitate chimica, asa ca ...

Daca doresti sa te lasi de fumat trebuie sa ai in vedere atat obiceiul cat si aspectul social al dependentei tale. Sustinerea prietenilor si familiei ajuta, dar decizia finala trebuie sa vina din partea ta. Un ghid pas cu pas te poate ajuta sa depasesti obsctacolele asociate cu fiecare etapa a lasatului de fumat.

In primul rand trebuie sa identifici motivul pentru care vrei sa te lasi de fumat. Deoarece suntem diferiti, trebuie sa gasesti acel motiv care este cel mai important pentru tine, cum ar fi sanatatea copiilor, bolile cauzate de fumat sau pur si simplu "sunt prea scumpe". Doar daca ai un scop precis, poti sa ai succes pe termen lung si sa scapi de aceasta dependenta.

Stabileste o data la care sa renunti la fumat. Pentu a-ti fi mai usor ar trebui sa alegi o data care este putin peste o saptamana, dar nu astepta prea mult sau risti sa tot amani, si amani. Incepi sa reduci cantitatea de nicotina in aceasta saptamana. Astfel daca reduci treptat consumul de nicotina pe interval mai lung, ziua in care te lasi de fumat nu va fi atat de drastica.

Impartaseste-ti scopul spunand prietenilor si familiei; astfel iti va fi mai usor in perioada de acomodare si iti va da posibilitatea sa le explici nevoile tale cum ar fi: sa nu fumeze atat de mult in preajma ta si sa te sustina. Incurajeaza-ti prietenii sa renunte impreuna cu tine, ca sa invingi orice dependenta este intotdeauna mai usor cu ajutorul unui prienten.

Noteaza-ti perioadele cand este posibil sa fumezi din nou, cum ar fi: dupa masa, in pauza la munca sau, dimineata, la cafea. Ca sa invingi orice dependenta este mai usor cand sti ce o declanseaza si daca gasesti activitati care sa-ti distraga atentia.

Schimba-ti programul in ziua in care te vei lasa de fumat. Aceasta zi ar trebui sa fie un nou inceput; pregateste-te pentru succes prin evitarea micilor capcane ale rutinei. Daca spre exemplu in rutina ta anterioara, dupa ce te trezeai, plimbai cainele, mancai micul dejun si fumai o tigara inainte sa iti faci un dus, ai putea in schimb, incerca sa mananci un baton energetic in timp ce iti plimbi cainele si fa-ti un dus imediat ce ai ajuns acasa pentru a scurta timpul in care ai fi tentat sa iti aprinzi o tigara.

Incearca noi lucruri care sa te tina ocupat; ocupa-ti timpul si nu te mai gandi la fumat; orice activitate este buna. Cateva bune exemple de activitati care ti-ar distrage atentia sunt: inotul, yoga, chiar si jucatul jocurilor video, daca esti plictisit. Incearca sa iti petreci mai mult timp in locuri unde fumatul este interzis.

Noteaza-ti sentimentele. Primele zile cand renunti la fumat sunt cele mai grele, incerca sa iti notezi sentimentele si succesurile si tentatiile pentru a-ti canaliza energia intr-un mod mai productiv. Continua sa tii jurnalul actualizat timp de cateva luni astfel incat sa poti observa schimbarile din viata ta. Avand un jurnal te ajuta sa identifici greselile anterioare, in caz ca te reapuci de fumat.

Rasplateste-te in fiecare zi in care nu fumezi. Pentru unii oameni este foare usor sa realizeze eficient acest lucru avand o pusculita. Pune-ti in ea banii pe care i-ai fi celtuit in mod normal pe tigari la sfarsitul fiecarei zile. Vei ramane uimit cat de repede strangi bani pentru relaxare, fie ca este vorba de locuri bune la un concert sau, pur si simplu, de un masaj.

Like