O viata sanatoasa

Cum sa reduc colesterolul

Cum sa reduc colesterolul

Ai facut un control si ai descoperit ca ai un nivel de colesterol prea mare? In acest mic ghid virtual echipa eCumSa iti explica ce este colesterolul si te sfatuieste cum sa reduci nivelul colesterolului.

Ce este colesterolul: 

Colesterolul este o grasime esentiala pentru organismul nostru, insa daca nivelul acesteia este prea ridicat se va depune pe peretii arterelor si poate duce la blocarea vaselor de sange. Rezultatul? Un atac de cord, intrucat arterele inimii sunt ingustate de placa de grasime provocand astfel o incetinire a fluxului sanguin. 

Colesterolul are doua origini: este partial sintetizat de catre ficat ( numit colesterol endogen) si in parte este introdus prin intermediul alimentelor de origine animala ( numit colesterol exogen). 

Putem distinge doua tipuri de colesterol:

  • HDL, previne formarea placilor de grasime la nivelul arterelor, tocmai de aceea este cunoscut si sub denumirea de colesterol "bun".
  • LDL, depoziteaza excesul de colesterol pe peretii arterelor contribuind astfel la formarea placilor de grasime si, deci, la ingustarea arterelor; din acest motiv este cunoscut si sub denumirea de colesterol "rau".

In continuare echipa eCumSa iti da cateva sfaturi utile despre cum sa reduci colesterolul: 

  • schimba des alimentatia fara a exagera cu portiile: incearca sa iti diversifici dieta in fiecare zi consumand multe fructe, legume, cereale si leguminoase; 
  • selectioneaza alimentele: prefera iaurtul si laptele degresat ( cu maximum 1,5% grasime), nu exagera cu carnea rosie, cu branzeturile, cu mezelurile si nici cu ouale; nu trebuie sa lipseasca pestele de pe masa intrucat este bogat in omega3 si proteine nobile; 
  • atentie la dulciuri si produse de patiserie: consumul excesiv de alimente care contin zaharuri simple ( prajituri, miere, bauturi racoritoare, etc) implica o crestere de calorii si duce la obezitate;Cum_sa_reduc_colesterolul_-_1 
  • prefera grasimile nesaturate: opteaza pentru uleiuri vegetale, in special pentru uleiul extravirgin de masline, sau margarina; 
  • scade consumul de sare: consumul excesiv de sare determina cresterea tensiunii arteriale; inlocuieste sarea cu suc de lamaie, condimente si ierburi aromatice; 
  • consuma in jur de 2-2,5 grame de fructe uscate ( nuci, migdale, alune, seminte de dovleac, caju, etc) si uleiuri vegetale pe zi intrucat sunt considerate ca fiind "necrofagi ai colesterolului"; 
  • practica activitate fizica: un stil de viata activ iti permite sa-ti controlezi greutatea, reduce stresul si mentine inima sanatoasa ( este recomandat sa mergi pe jos in ritm alert, sa mergi pe bicicleta ori sa inoti 30 de minute in fiecare zi); 
  • renunta la fumat intrucat fumul este daunator intregului organism, nu numai pentru sistemul respirator; renuntarea la fumat inseamna si sa-ti ingrijesti inima; 
  • stresul face parte din viata de zi cu zi asa ca este bine sa inveti sa-l controlezi. 
Nivelul colesterolului considerat cu risc este de 200-220 mg/ dl. Prin urmare este important sa-ti faci analizele regulat!

Adauga comentariu pentru articol

0
Termenii si Conditiile.
  • Nici un comentariu gasit

Like